اخبار تکنولوژی

به‌روزرسانی نام ابزار توییت دک به XPro توسط ایلان ماسک

شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک با نام قبلی “توییتر” (Twitter)، اکنون به نام “ایکس” (X) شناخته می‌شود و در چارچوب فرآیند بازنامگذاری این خدمات، ابزار “توییت دک” (TweetDeck) به نام “ایکسپرو” (XPro) تغییر نام یافته است.

کمپانی توییتر برای این ابزار از آدرس الکترونیک پرو (@Pro) به جای آدرس الکترونیک توییت دک (@TweetDeck) استفاده می‌کند. با این حال، بسیاری از بخش‌های ابزار، از جمله صفحه راهنما، هنوز به “توییتر” و “توییت دک” ارجاع می‌دهند.

این تغییر نام بر اساس پیشنهاداتی که ماسک در هفته گذشته ارائه داده بود، صورت گرفته است. زمانی که ایشان اعلام کردند، افزوده بودند که ایکسپرو همراه با مجموعه‌ای وسیع از افزونه‌های روان‌شناسی عملیاتی به بازار عرضه خواهد شد. همانطور که در بسیاری از ارسال‌های ماسک رخ می‌دهد، هیچ جزئیاتی درباره نوع افزونه‌ها ارائه نشده بود.

در اوایل ماه گذشته، بعد از اینکه بسیاری از کاربران نتوانستند به بخش‌هایی از توییت دک دسترسی پیدا کنند، کمپانی شروع به ارسال آن‌ها به نسخه جدید ابزار کرد. بعداً، همچنین اعلام کرد که تنها کاربران تأییدشده توییتر در ۳۰ روز آینده قادر به دسترسی به توییت دک خواهند بود. از آن زمان تا به امروز، قابل انتظار است که ایکسپرو/توییت دک به مدت کوتاهی فقط به صورت پرداختی در دسترس قرار گیرد.

ماسک و شرکایش در حال بازنام گذاری وب‌سایت هستند، اما این فرآیند به دور از مشکل و سختی نیست. کمپانی ایکس از کاربران قبلی بدون هیچ‌گونه تعویض یا اطلاع‌رسانی قبلی، “آدرس الکترونیک ایکس” (@X) را به دست آورده است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که اپل به طور ظاهری استثنایی به این شرکت اجازه داده است تا از یک نشانی اپلیکیشن یک‌حرفی در App Store استفاده کند. به‌طور معمول، سازندگان برنامه‌ها از استفاده از نام‌های اپلیکیشن‌های یک‌حرفی در اپ استور ممنوع هستند. همچنین کمپانی ایکس  پس از اینکه دپارتمان بازرسی ساختمانی سانفرانسیسکو در طول آخر هفته شکایت‌هایی را دریافت کرد مجبور شد نماد “ایکس” درخشان از ساختمان دفتر خود را حذف کند.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا