اخبار تکنولوژی

دستیار گوگل به سمت هوش مصنوعی مولد حرکت می‌کند

گوگل قصد دارد به زودی دستیار خود را با قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد مجهز کند. در عصر ChatGPT و Bard، دستیاران مجازی ارزش خود را از دست داده‌اند. برای حفظ اهمیت دستیار خود،گفته می‌شود که دستیار گوگل به سمت هوش مصنوعی مولد حرکت می‌کند، که این موضوع توسط یک ایمیل داخلی که توسط Axios دریافت شده است، فاش شده است. دستیار گوگل تازه‌سازی شده ممکن است ویژگی‌هایی را که توسط هوش مصنوعی مولد قدرت گرفته‌اند، داشته باشد.

ببینید که شرکت چگونه قصد دارد دستیار خود را با استفاده از هوش مصنوعی، قدرتمند کند. چرا این خبر مهم است؟ چند وقت پیش بود که گوگل همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد دستیار قرار داده بود. با وجود اینکه این شرکت فناوری، یکی از برترین‌ها در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی بود، تمرکز آن در سمت مصرف‌کننده بر روی یک دستیار با برخی ویژگی‌های پایه هوش مصنوعی بود. بعضی‌ها می‌گفتند که گوگل خود، راضی بود. اما وضعیت در طول چند ماه گذشته تغییر کرده است.  گوگل در حال اضافه کردن ویژگی‌های جدید به دستیار خود است و به نظر می‌رسد که گوگل شروع به کار بر روی تازه‌سازی دستیار خود با قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را انجام داده است. نسخه موبایل این محصول موضوع تمرکز اولیه شرکت است.

ایمیل داخلی به نظر نمی‌رسد که در مورد یک تغییر کامل به هوش مصنوعی مولد صحبت کند. به نظر می‌رسد که شرکت هم روش‌های قدیمی و هم جدید را پشتیبانی می‌کند. گوگل بخش دستیار خود را به عنوان بخشی از دیدگاه جدید بازسازی می‌کند .طبق ایمیل، شرکت در حال حذف برخی نقش‌ها در بخش دستیار است. به گفته Axios، گوگل به دلیل تلاش‌های بازسازی، ده‌ها کارمند را اخراج خواهد کرد. این شرکت هنوز نگفته است که چند نفر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. همچنین ممکن است از همان فناوری که Bard استفاده می‌کند را به کار ببرد که به دستیار اجازه می‌دهد در سراسر وب جستجو کند و به سؤالات پاسخ دهد. رهبران تیم دستیار می‌خواهند ببینند که چگونه می‌توانند یک “دستیار بسیار قوی” را با قابلیت‌های هوش مصنوعی تولیدی ارائه دهند.

 کاربردی بودن دستیاران مبتنی بر LLMs هنوز مورد سؤال است، اگرچه LLMs دستیاران و چت‌بات‌های مبتنی بر آن را تأمین کرده‌اند، اما کاربردی بودن آن‌ها در این بخش هنوز ثابت نشده است. خدمات فعلی مانند دستیار، الکسا و سیری بیشتر مانند Mad Libs عمل می‌کنند، که در آن کاربران موضوعات و افعال را ارائه می‌دهند. در حالی که LLMs می‌توانند یک رشته مکالمه را دنبال کنند، اما نامشخص است که آیا کاربران مایل به بحث‌های عمیق با دستیاران دیجیتال خود هستند یا نه. رابط ترکیبی ممکن است یک راه حل بهتر باشد.

دستیار گوگل با ویژگی‌های جدید هنوز در دسترس عموم نیست و گوگل هنوز تاریخ رسمی برای عرضه دستیار تازه‌سازی شده خود را اعلام نکرده است، اما قول می‌دهد که ویژگی‌های جدید را به زودی به کاربران نشان دهد.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا