اخبار تکنولوژی

حملات سایبری به مایکروسافت: آیا امنیت سایبری شرکت به خطر افتاده است؟

یک سناتور آمریکایی ادعا کرده است که مایکروسافت در زمینه امنیت سایبری بسیار ضعیف عمل کرده است. این ادعا توسط یک شرکت سایبری با شواهد و اسنادی که ارائه کرده است، تایید شده است. طبق گزارش‌ها، در ماه گذشته، حملات سایبری بسیاری به مایکروسافت آژور انجام شده است که باعث انتقادات فراوانی علیه مایکروسافت شده است. یک شرکت امنیت سایبری به نام تنابل نیز در لینکدین، سابقه بدتری را برای مایکروسافت در زمینه حملات سایبری اعلام کرده است. مدیر عامل این شرکت، امیل یوران، در یک پست در لینکدین اظهار داشته است که مایکروسافت سابقه بسیار بدتری در این زمینه دارد که با تصورات ما مغایرت دارد.

حدود یک ماه پیش، حملات سایبری به زیرساخت‌های پلتفرم مایکروسافت آژور انجام شد. این حملات به گروه هکرهای چینی به نام Storm نسبت داده شد. در این حملات، توانستند به تأثیرگذاری بر ۲۵ سازمان بپردازند و ایمیل‌های محرمانه مقامات دولت آمریکا را به سرقت ببرند.

ران وایدن، سناتور دموکرات، پس از این اتفاق، در یک نامه به وزارت دادگستری خواستار پاسخگویی مایکروسافت درباره اقدامات سهل‌انگارانه شد.

شرکت امنیت سایبری معتقد است که مایکروسافت به دلیل تکرار مداوم الگوی اقدامات سهل‌انگارانه در امنیت سایبری، این فرصت را برای هکرهای چینی فراهم کرده است. همچنین، این شرکت ادعا می‌کند که تاکنون نقص‌های امنیتی بسیاری را در پلتفرم آژور کشف کرده است و مایکروسافت توانایی رفع آنها را در زمان کوتاهی نداشته است.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا