اخبار تکنولوژی

شروع فرآیند حذف حساب‌های غیرفعال توسط گوگل از اول دسامبر

گوگل به دارندگان حساب‌های غیرفعال اطلاع داده است که فرآیند حذف این حساب‌ها از تاریخ دهم آذر (اول دسامبر) آغاز خواهد شد.

با تأکید بر اعلان‌های پیشین خود، گوگل به برخی از کاربران هشدار داده است که از اول دسامبر 2023، شروع به حذف حساب‌های غیرفعال خواهد کرد.

در ایمیلی که به کاربران جیمیل و دیگر سرویس‌های گوگل ارسال شده، آمده است که حساب‌هایی که در دو سال اخیر هیچ‌گونه فعالیتی نداشته‌اند یا صاحبانشان وارد حساب نشده‌اند، ممکن است مورد حذف قرار گیرند. این ایمیل در زمانی ارسال شده است که گوگل تغییراتی در سیاست خود نسبت به حساب‌های غیرفعال اعلام کرده بود.

حساب‌هایی که به شرایط گوگل “غیرفعال” معلق می‌شوند، بعد از حذف کردن تمام دسترسی‌ها و محتواهای خود را از دست می‌دهند. به این ترتیب، اگر حساب‌های خود را در یک دوره دو ساله استفاده نکرده‌اید، باید از ایمیل جیمیل، سرویس‌های داکس، درایو، میت، یوتیوب، گوگل فوتوز و حتی تقویم گوگل خداحافظی کنید.

به گفتهٔ بیانیهٔ رسمی گوگل، حساب‌های غیرفعال در موارد خاصی از خطر حذف جلوگیری می‌شوند. حساب‌ها فقط در صورتی حذف می‌شوند که در دو سال گذشته هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نشده باشد. هرچند حساب‌های غیرفعال ممکن است، حتی اگر غیرفعال باشند، تا 8 ماه قبل از شروع فرآیند حذف، چندین بار توسط گوگل از طریق ایمیل بازیابی تراکنشی به مالکینشان اطلاع داده شود؛ اگر هیچ پاسخی ارائه ندهید، فرآیند حذف آغاز می‌شود.

تبلیغات

برای جلوگیری از حذف حساب‌های قدیمی، شما باید وارد آن‌ها شوید یا از یکی از سرویس‌های گوگل استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید ایمیلی به جیمیل ارسال کنید، وارد حساب درایو گوگل شوید، ویدیوهای یوتیوب تماشا کنید، تصاویر را در گوگل فوتوز به اشتراک بگذارید، اپلیکیشن‌ها را از گوگل پلی دانلود کنید، در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید یا از طریق حساب گوگل وارد اپلیکیشن‌ها یا سرویس‌های مختلفی شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا