اخبار تکنولوژی

نسل جدید SSD: معرفی ۹۹۰ PRO سامسونگ با ظرفیت ۴ ترابایت

نسل جدید SSD: معرفی ۹۹۰ PRO سامسونگ با ظرفیت ۴ ترابایت

استانداردهای NVMe SSD با ویژگی‌های بسیار جذابی در عرصه ذخیره‌سازی داده‌ها ارائه می‌شوند. این حافظه‌ها، از نظر ظرفیت ممکن است با هارد دیسک‌های چرخان نسبتاً کم‌تری برخوردار باشند، اما سرعت خواندن و نوشتن بی‌نظیری دارند. شرکت سامسونگ، به تازگی نسخه ۴ ترابایتی از یکی از بهترین SSDهای خود را معرفی کرده است.

سامسونگ امروز درایو حافظه ۹۹۰ PRO با ظرفیت ۴ ترابایت را معرفی کرده است که یکی از سریع‌ترین درایوهای PCI Express نسل ۴.۰ در بازار می‌باشد. این درایو قادر است در سرعت‌های بسیار بالا کار کند و می‌تواند سرعت خواندن متوالی تا ۷۴۵۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن متوالی تا ۶۹۰۰ مگابایت بر ثانیه را ارائه دهد. علاوه بر این، سرعت خواندن و نوشتن تصادفی این درایو به ترتیب تا ۱۶۰۰K و ۱۵۵۰K عملیات در ثانیه را پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر، این SSD یکی از سریع‌ترین درایوهای بازار برای خواندن تصادفی است و انتخاب بسیار مناسبی برای گیمینگ و کارهای حجیم می‌باشد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این حافظه این است که در مقایسه با سایر SSDهای ۴ ترابایتی بازار، این مدل یک‌سویه است. این به این معناست که می‌توان آن را به راحتی در دستگاه‌هایی نظیر لپ‌تاپ‌ها که فضای داخلی محدودتری دارند، استفاده کرد.

هزینه این حافظه ۴ ترابایتی ۹۹۰ PRO در حدود ۳۴۴.۹۹ دلار است و نسخه با سینک حرارتی دارای قیمت ۳۵۴.۹۹ دلار معرفی شده است. انتظار می‌رود این محصول در ماه اکتبر از طریق وب‌سایت سامسونگ و خرده‌فروشی‌های دیگر عرضه شود.

منبع: howtogeek

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا