اخبار تکنولوژی

مرحله جدید در ارتباطات موبایل: بیپر و اتصال آیفون به خدمات پیام‌رسانی RCS

با استفاده از یک اپلیکیشن چندمنظوره، آیفون‌های اپل در نهایت قادر به استفاده از خدمات پیام‌رسانی RCS شده‌اند. این اپلیکیشن به نام “بیپر” (Beeper)، که تمام خدمات پیام‌رسان را در یک محیط ترکیب کرده است، در حال حاضر از استاندارد RCS در خدمات Google Messages پشتیبانی می‌کند. از سال‌ها قبل گوگل تلاش می‌کرده است تا RCS را به دستگاه‌های آیفون اضافه کند، اما اپل همواره به این اقدام مقاومت کرده است. با استفاده از نرم‌افزار بیپر، آیفون‌ها نیز به تبادل پیام‌های RCS دسترسی پیدا کرده‌اند.

RCS یا “Rich Communication Services” نسخه مدرن‌تری از پیامک SMS است که قابلیت‌هایی از جمله رمزنگاری جهانی و نمایش وضعیت تایپ را ارائه می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید طرف مقابل پیام را مشاهده کرده یا نه. اکوسیستم اندروید به‌طور گسترده به استفاده از RCS روی آورده است، اما اپل همچنان در مقابل این استاندارد تنگاتنگی نشان داده است.

اگرچه برنامه آی‌مسیج در دستگاه‌های آیفون تمام قابلیت‌های مذکور را برای RCS ارائه می‌دهد، اما این خدمات تنها زمانی فعال می‌شوند که هر دو طرف چت از طریق دستگاه‌های آیفون هستند. به عبارت دیگر، اگر از یک دستگاه اندرویدی برای مکالمه با یک فرد با دستگاه آیفون استفاده کنید، امکاناتی مثل پیام‌های بازپاسخ دستگاه مقابل در دسترس نخواهید داشت. نسخه جدید بیپر در تلاش است تا این محدودیت‌ها را اصلاح کند.

برای دسترسی به اپلیکیشن Google Messages (که از RCS پشتیبانی می‌کند) روی دستگاه‌های آیفون، ابتدا باید نرم‌افزار بیپر را دانلود و نصب کنید. لطفاً توجه داشته باشید که به‌روزرسانی جدید بیپر در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد. توسعه‌دهنده بیپر اعلام کرده که عملکرد ارسال و دریافت پیام‌های RCS به خوبی انجام می‌شود، از جمله قابلیت نمایش علامت‌های واکنش ایموجی.

بیپر در حال حاضر با چند مشکل دست و پنجه نرم می‌کند. این نرم‌افزار در حال حاضر تصاویر پروفایل را نمایش نمی‌دهد و تاریخچه پیام‌ها را به درستی همگام‌سازی نمی‌کند. همچنین امکان نمایش وضعیت خوانده‌شدن پیام در گروه‌ها غیرفعال است و نشانگرهای تایپ نمایش داده نمی‌شوند.

تبلیغات

برای دسترسی به خدمات پیام‌رسانی RCS، ابتدا نرم‌افزار Beeper Desktop نسخه 3.70.17 را دانلود و نصب کنید، سپس به بخش تنظیمات (Settings)، شبکه‌های چت (Chat Networks)، و Google Messages بروید. به خاطر داشته باشید که برای دسترسی به بیپر ابتدا باید در لیست انتظار قرار بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا