اخبار تکنولوژی

سنسورهای دوربین 440 مگاپیکسلی سامسونگ در حوزه فناوری دوربین

به تازگی گزارش‌هایی درباره فعالیت‌های جدید شرکت سامسونگ در زمینه توسعه سنسور‌های دوربین پیشرفته به چشم می‌خورد. بر اساس این گزارش‌ها، سامسونگ در حال کار بر روی چهار سنسور دوربین پیشرفته است، که قدرت و توانایی بالا را به همراه دارند. برخی از این سنسورها شامل سنسور 440 مگاپیکسلی HU1 هستند. اگرچه به نظر می‌رسد هیچ‌یک از این سنسورها به طور حداقل در آینده نزدیک در تلفن‌های همراه سامسونگ استفاده نخواهند شد.

شرکت سامسونگ این 4 سنسور دوربین جدید را در اختیار سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار خواهد داد و ممکن است حتی در صنایع دیگر نیز استفاده شوند. احتمالاً هزینه‌های بالای تولید این سنسورها باعث می‌شود که برخی از آنها در صنایع مانند خودروسازی مورد استفاده قرار گیرند.

سنسور قدرتمندترین سامسونگ، سنسور دوربین 440 مگاپیکسلی HU1 خواهد بود. این سنسور اگرچه در حال حاضر برای گوشی‌های هوشمند تا حدی نامعقول به نظر می‌رسد، اما ممکن است در آینده به کار برود، مشابه سنسورهای 200 مگاپیکسلی در گذشته.

در عین حال، این امکان وجود دارد که سنسور 440 مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند توسعه نیابد و به عنوان یک ابزار پیشرفته در صنایع دیگر به کار گیرد. به عنوان مثال، در زمانی که به سمت خودروهای خودران در حال حرکت هستیم، این سنسور می‌تواند برای اجزاء پیشرفته در خودروها استفاده شود.

علاوه بر این، سامسونگ در حال کار بر روی سه سنسور دیگر نیز می‌باشد. یکی از این سنسورها سنسور 50 مگاپیکسلی GN6 یک اینچی با اندازه پیکسل 1.6 میکرومتر است. این سنسور ممکن است به رقابت با سنسور 1 اینچی سونی IMX989 بپردازد. با این حال، این گزارش‌ها نیز نشان می‌دهد که استفاده از این سنسور در تلفن‌های سامسونگ به دلیل هزینه‌های بالا انجام نخواهد شد.

تبلیغات

سنسور دیگری که سامسونگ در حال کار بر روی آن است، سنسور 200 مگاپیکسلی HP7 می‌باشد. این سنسور به نظر می‌رسد منطقی‌ترین گزینه برای استفاده در تلفن‌های هوشمند سامسونگ باشد. این گزارش‌ها نشان می‌دهند که سامسونگ در ابتدا برنامه داشته است که این سنسور را در مدل گلکسی S25 اولترا استفاده کند، اما هزینه تولید بالای آن باعث شده که سامسونگ از این تصمیم منصرف شود.

در نهایت، سنسور دوربین 320 مگاپیکسلی نیز در راه است. این سنسور ممکن است در آینده در گوشی‌های سامسونگ به کار رود. احتمالاً مدل گلکسی S26 اولترا مجهز به این دوربین شود. اما تا آن زمان، تا زمانی که این سنسور به گوشی‌های پرچمدار سامسونگ اضافه شود، مدتی خواهد گذشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا