اخبار تکنولوژی

شیائومی با رابط کاربری MIUI 15 و تراشه پرچمدار کوالکام در راه است

شیائومی به تأخیر انتشار گوشی‌های پرچمدار شیائومی 14 با نسل جدید تراشه‌های پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام برای پایان سال جاری اشاره کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که انتظار می‌رود شیائومی 14 اولین گوشی از این شرکت با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 باشد.

کوالکام قرار است تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 را در ماه اکتبر (آبان‌ماه) اعلام کند و به نظر می‌رسد که شیائومی نیز تصمیم دارد که گوشی‌های خود را با این تراشه معرفی کند. همچنین، منتظر معرفی رابط کاربری MIUI 15 مبتنی بر اندروید 14 هستیم که در پس از معرفی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 صورت خواهد گرفت و در نهایت، گوشی‌های شیائومی 14 به بازار عرضه خواهند شد.

به نظر می‌رسد که زمانبندی انتشار این گوشی‌ها می‌خواهد به گونه‌ای باشد که رقبای اصلی مانند اپل که در ماه سپتامبر گوشی‌های آیفون 15 خود را معرفی می‌کند، دیرتر منتشر کنند تا بتوانند تراشه‌های پرچمدار خود را از کوالکام تأمین کنند. به همین دلیل، ماه نوامبر به عنوان زمان مناسبی برای معرفی گوشی‌های شیائومی 14 به نظر می‌رسد.

این گزارش همچنین تأکید دارد که گوشی‌های شیائومی 13 اولین گوشی‌های با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 نبوده‌اند و این عنوان به ویوو X90 پرو پلاس تعلق دارد. با این حال، انتظار می‌رود که شیائومی 14 و 14 پرو اولین گوشی‌های با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 باشند.

نسل جدید تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 شامل هسته قدرتمند Cortex-X4، پنج هسته Cortex-A720 و دو هسته Cortex-A520 می‌شود. این تراشه باید با تراشه مدیاتک دایمنسیتی 9300 رقابت کند و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به عدم وجود هسته‌های کم‌مصرف اشاره کرد.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا