مقالات گجت ها

خانواده آیفون 15 چه ویژگیهایی دارد؟

خانواده آیفون 15 چه ویژگیهایی دارد؟

شرکت اپل به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان همواره توانسته است با محصولات باکیفیت و قدرتمند خود توجه کاربران را به خود جلب کند. با معرفی سری جدید گوشی‌های آیفون 15، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس در سپتامبر 2023، تصمیم‌گیری برای خرید یکی از این مدل‌ها ممکن است چالش‌برانگیز باشد. در این مقاله، به بررسی و مقایسه این سه مدل آیفون خواهیم پرداخت تا به شما کمک کنیم تا بهترین انتخاب را برای نیازهای خود انجام دهید.

آیفون 15: تکنولوژی و عملکرد جدید با طراحی زیبا

آیفون15

آیفون 15، یکی از تازه‌ترین تولیدات شرکت اپل است که به جمع محصولات آن اضافه شده و در تاریخ 12 سپتامبر 2023 در رویداد Wonderlust به جهان معرفی گردید.

ویژگیهای آیفون 15

1. نمایشگر Super Retina XDR:

آیفون 15 به دارا بودن صفحه نمایش Super Retina XDR افتخار می‌کند که از اندازه‌های 6.1 و 6.7 اینچی بهره می‌برد. این صفحه نمایش با فناوری ProMotion عمل می‌کند و خودکار نور، رنگ، و تازگی تصاویر را تنظیم می‌کند. نمایشگر همیشه روشن امکان دسترسی آسان به اطلاعات مهمی مانند ساعت، تاریخ، آب و هوا، و نوتیفیکیشن‌ها را فراهم می‌کند.

2. چیپ A16 Bionic با GPU پنج هسته‌ای:

تبلیغات

آیفون 15 از چیپ A16 Bionic با پردازنده GPU پنج هسته‌ای بهره می‌برد که بازی‌ها و برنامه‌های پردازش تصویر را به‌راحتی اجرا می‌کند. عملکرد گرافیکی بهبود یافته‌ای دارد که این گوشی را به یک کنسول بازی قدرتمند تبدیل کرده است که بازی‌های پیشرفته و واقع‌گرایانه را با کیفیت بالا اجرا می‌کند.

3. سیستم دوربین پیشرفته:

گوشی دارای دو دوربین با رزولوشن 48 مگاپیکسل با لنزهای Main و Ultra Wide می‌باشد که تصاویر با کیفیت بالا و حجم بالا (24 و 48 مگاپیکسل) را ضبط می‌کند. این دوربین‌ها امکان ساخت پرتره‌های نسل بعدی با کنترل فوکوس و عمق، عکس‌های پانورامایی شگفت‌انگیز، و فیلم‌های HDR با صدای فضایی را فراهم می‌کنند. همچنین، این گوشی دارای قابلیت زوم نوری تا 4 برابر است.

4. درگاه USB-C با سرعت بالا:

گوشی دارای درگاه USB-C با پشتیبانی از USB 2 است که سرعت انتقال داده‌ها را بهبود می‌دهد. این درگاه امکان انتقال سریع فایل‌ها، شارژ سریع، و اتصال به لوازم جانبی را فراهم می‌کند. این درگاه همچنین دارای قابلیت‌های دیگری مثل انعطاف‌پذیری، قابلیت اتصال به دستگاه‌های مختلف، شارژ سریع و تحمل بالا است. درگاه USB-C یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین درگاه‌های ارتباطی است که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و دستگاه‌های دیگر استفاده می‌شود.

5. قابلیت‌های اضافی:

آیفون 15 دارای قابلیت‌های ایمنی مانند Emergency SOS و Crash Detection است که در شرایط اضطراری به شما کمک می‌کنند.

6. حافظه:

آیفون 15 دارای چیپ A16 Bionic با پردازنده 5 هستهای GPU است. این چیپ همراه با 6 گیگابایت رم عمل میکند که باعث میشود گوشی سرعت بالایی در اجرای برنامهها و تبادل دادهها داشته باشد.
این گوشی در سه ظرفیت مختلف عرضه شده است: 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت. شما میتوانید ظرفیت موردنظر خود را بر اساس نیاز و بودجه خود انتخاب کنید. با داشتن حافظه بالا، میتوانید فایلهای حجیم خود را در گوشی ذخیره کنید و به‌راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.
این گوشی در 5 رنگ مشکی، آبی، سبز، زرد و صورتی عرضه شده است. این رنگها با تکنولوژی جدید شیشه بافت‌دار ایجاد شدهاند که باعث میشوند گوشیها بسیار مقاوم و زیبا باشند و قیمت آن بستگی به حافظه و مدل آن دارد.

آیفون 15 پرو: ابزاری از تیتانیوم برای تجربه بی‌نظیر

آیفون 15 پرو

آیفون 15 پرو، نیز به‌عنوان یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تولیدات شرکت اپل، در سال 2023 به بازار آمد. این گوشی با مجموعه‌ای از ویژگی‌های بی‌نظیر و منحصربه‌فرد خود، جایگاه ویژه‌ای در دنیای تکنولوژی دارد.

 ویژگی‌های آیفون 15 پرو

1. جنس تیتانیوم و شیشه مات:
آیفون 15 پرو با بدنهای از تیتانیوم تولید شده است که علاوه بر مقاومت بالا، سبکی و زیبایی را به ارمغان می‌آورد. پشت گوشی نیز با شیشه مات بافت‌دار پوشیده شده که به آن زیبایی و شکوه ویژه‌ای می‌بخشد.
2. صفحه نمایش Super Retina XDR با تکنولوژی ProMotion:
صفحه نمایش این گوشی با تکنولوژی ProMotion و نمایش همیشه روشن، تجربه دیدنی و شگفت‌انگیزی ارائه می‌دهد. تنظیمات خودکار نور، رنگ، و تازگی تصاویر، به کاربران تجربه بینایی بی‌نظیری ارائه می‌کند.
3. چیپ A17 Pro با GPU شش هسته‌ای:
این گوشی از چیپ A17 Pro پرقدرت بهره می‌برد که عملکرد سریع و امکان اجرای بازی‌های سنگین و برنامه‌های پردازش تصویر را برای کاربران فراهم می‌آورد. همچنین دارا بودن GPU شش هسته‌ای آن نیز عملکرد گرافیکی را بهبود می‌بخشد.
4. سیستم دوربین پیشرفته:
آیفون 15 پرو با سه دوربین Main، Ultra Wide و Telephoto با رزولوشن 48 مگاپیکسل همراه با قابلیت زوم نوری تا 10 برابر، توانایی ضبط عکس‌ها و ویدئوهایی با کیفیت بالا را دارد. همچنین، قابلیت پرتره با کنترل فوکوس و عمق، و فیلم‌های فضایی با صدای فضایی نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
5. حافظه‌های زیاد با درگاه USB-C:
این گوشی با حافظه‌های 128GB، 256GB، 512GB و 1TB عرضه می‌شود، که به کاربران امکان ذخیره فایل‌های حجیم را می‌دهد. درگاه USB-C با پشتیبانی از USB 3 نیز سرعت انتقال داده‌ها را بهبود می‌بخشد.
6. قابلیت‌های اضافی ایمنی:
این گوشی با داشتن قابلیت Emergency SOS و Crash Detection در مواقع اضطراری، ارتباط شما با خدمات اورژانس را بهبود می‌بخشد.
• : Emergency SOS با فشار دادن پنج بار دکمه اکشن گوشی، شما میتوانید با خدمات اورژانس به‌صورت ماهوارهای در ارتباط قرار بگیرید. این قابلیت همچنین موقعیت جغرافیایی شما را به مخاطبین شما در صورت ضرورت ارسال میکند.
• Crash Detection: با شناسایی نشانههای حادثه، مانند تغییر ناگهانی در سرعت گوشی، صدای شکستن شیشه، یا ضربه به گوشی، این قابلیت به‌صورت خودکار پیام کمک به مخاطبین اضطراری شما میفرستد.
این قابلیتها میتوانند زندگی شما را نجات دهند و به شما احساس امنیت بالاتری بدهند. برای فعال کردن یا تغییر تنظیمات این قابلیتها، میتوانید به بخش Settings> Emergency SOS گوشی خود بروید.
7. رنگ‌بندی:
آیفون 15 پرو در سه رنگ مشکی، نارنجی، و آبی عرضه شده است و قیمت آن به توجه به حافظه و مدل مورد نظر متغیر است.

آیفون 15 پرو مکس: نمایشگر 6.7 اینچی

آیفون 15 پرو مکس

آیفون 15 پرو مکس، به‌عنوان یکی از آخرین و پیشرفته‌ترین ابتکارات شرکت اپل، در تاریخ 12 سپتامبر 2023 در جشنواره Wonderlust به جهان معرفی شد.

 ویژگی‌های آیفون 15 پرومکس

1. طراحی مقاوم و سبک با تیتانیوم:

آیفون 15 پرو مکس با بدنه‌ای از تیتانیوم ساخته شده است. این جنس بسیار مقاوم و در عین حال بسیار سبک است، که این گوشی را به‌عنوان یکی از سبک‌ترین مدل‌های Pro اپل تبدیل کرده است. لبه‌های این گوشی کمی گردتر شده و از حالت زاویه‌دار فاصله گرفته‌اند. این تغییر باعث شده است که گوشی راحت‌تر در دست قرار بگیرد و زیباتر به نظر برسد.

2. دکمه عمل قابل تنظیم:

آیفون 15 پرو مکس دارای یک دکمه عمل نوین است که به کاربران امکان شخصی‌سازی تجربه خود را می‌دهد. با این دکمه، شما به‌راحتی به برنامه‌های مورد علاقه دسترسی پیدا می‌کنید، حالت‌های مختلف صفحه نمایش را تنظیم می‌کنید و حتی می‌توانید با صدای خود گوشی را کنترل کنید.

3. صفحه نمایش Super Retina XDR با تکنولوژی ProMotion:

این گوشی دارای صفحه نمایش Super Retina XDR با تکنولوژی ProMotion است که نمایش همیشه روشن دارد. تنظیمات خودکار نور، رنگ و تازگی تصاویر، تجربه بینایی شگفت‌انگیزی را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین، حداکثر روشنایی HDR این صفحه نمایش تا 1600 نیت ارتقا یافته است.

4. سیستم دوربین پیشرفته:

آیفون 15 پرو مکس دارای یک سیستم دوربین پیشرفته با دوربین‌های Main، Ultra Wide و Telephoto است، هر کدام با رزولوشن 48 مگاپیکسل. این دوربین‌ها قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت بالا و پرتره‌های نسل بعد با کنترل فوکوس و عمق را فراهم می‌کنند. همچنین، این گوشی قابلیت زوم نوری تا 10 برابر را داراست.
5. چیپ A17 Pro با GPU شش هسته‌ای: این گوشی از چیپ A17 Pro بسیار قدرتمندی بهره می‌برد که باعث اجرای بازی‌های پیشرفته و برنامه‌های پردازش تصویر با کیفیت بالا و فریم¬ریت بالا می‌شود. GPU 6 هسته‌ای این چیپ همچنین عملکرد گرافیکی را بهبود می‌بخشد.

6. درگاه USB-C با سرعت بالا:

این گوشی دارای درگاه USB-C با پشتیبانی از USB 3 است که سرعت انتقال داده‌ها را تا 20 برابر افزایش می‌دهد. این درگاه امکان انتقال سریع فایل‌ها، شارژ سریع و اتصال به لوازم جانبی را فراهم می‌کند.

7. قابلیت‌های اضافی ایمنی:

آیفون 15 پرو مکس دارای قابلیت Emergency SOS است که در مواقع اضطراری به شما اتصال به خدمات اورژانس و جاده ابرانس را فراهم می‌کند. همچنین، قابلیت Crash Detection به‌صورت خودکار پیام‌های کمک را به مخاطبین اضطراری شما ارسال می‌کند.

8. رنگ‌های تیتانیوم:

این گوشی در سه رنگ متنوع از تیتانیوم به نام‌های تیتانیوم سیاه، تیتانیوم سفید و تیتانیوم طبیعی عرضه شده است.
قیمت آیفون 15 پرو مکس بستگی به حافظه و مدل آن دارد و می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این محصول از سایت رسمی اپل به دست آورید.

برخی از اصلی‌ترین تفاوت‌های گوش های آیفون 15، 15 پرو و 15 پرو مکس

• اندازه و وزن:

از نظر اندازه و وزن، آیفون 15 پرو مکس به‌عنوان بزرگترین و سنگین‌ترین مدل شناخته می‌شود. این گوشی دارای نمایشگر 6.7 اینچی و وزنی در حدود 239 گرم است. آیفون 15 پرو اندازه کوچک‌تری دارد با نمایشگر 6.1 اینچی و وزن 204 گرم، در حالی که آیفون 15 اندازه کوچک‌تری دارد با نمایشگر 6.1 اینچی و وزن 174 گرم.

• پردازنده:

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از پردازنده A17 Pro استفاده می‌کنند که اولین پردازنده سه نانومتری جهان است و به‌عنوان قدرتمندترین پردازنده موبایل جهان شناخته می‌شود. اما آیفون 15 از پردازنده A17 استفاده می‌کند که همچنان سه نانومتری است اما کمی کم ‌قدرت‌تر از نسخه Pro است.

• دوربین:

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس دارای سه دوربین عقب هستند که شامل دوربین واید / استاندارد، دوربین اولتراواید، دوربین تله‌فوتو پریسکوپی و حسگر تشخیص عمق هستند. این دوربین‌ها قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال تا شش برابر را دارند. آیفون 15 دارای دو دوربین عقب است که شامل دوربین واید / استاندارد و دوربین اولتراواید هستند و قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال تا دو برابر را دارند.

• قابلیت‌های جانبی:

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس دارای دکمه‌ی فشاری Action Button به‌جای اسلایدر میوت می‌باشند که به شما امکان فعال کردن قابلیت‌های مختلفی مانند دوربین، فلاش، ضبط صدا و غیره را می‌دهد. در حالی که آیفون 15 از اسلایدر میوت استفاده می‌کند و از این دکمه استفاده نمی‌کند.

در ادامه به‌صورت مختصر این تفاوتها را در جدول آورده ایم:

مشخصات آیفون ۱۵ آیفون ۱۵ پرو آیفون ۱۵ پرو مکس
اندازه و وزن نمایشگر ۶.۱ اینچی، وزن ۱۷۴ گرم نمایشگر ۶.۱ اینچی، وزن ۲۰۴ گرم نمایشگر ۶.۷ اینچی، وزن ۲۳۹ گر
پردازنده A17 A17 Pro A17 Pro
دوربین دو دوربین عقب (واید / استاندارد و اولتراواید)، بزرگ‌نمایی اپتیکال تا دو برابر سه دوربین عقب (واید / استاندارد، اولتراواید، تله‌فوتو پریسکوپی) و حسگر تشخیص عمق، بزرگ‌نمایی اپتیکال تا شش برابر سه دوربین عقب (واید / استاندارد، اولتراواید، تله‌فوتو پریسکوپی) و حسگر تشخیص عمق، بزرگ‌نمایی اپتیکال تا شش برابر
قابلیت‌های جانبی اسلایدر میوت Action Button قابل شخصی‌سازی Action Button قابل شخصی‌سازی

انتخاب بهترین مدل آیفون 15 برای شما بستگی به نیازها و ترجیح‌های شما دارد. اگر به دنبال یک گوشی با اندازه بزرگ و دوربین‌های با کیفیت هستید، آیفون 15 پرو مکس یک گزینه عالی است. اگر تمایل به یک تلفن همه‌کاره با عملکرد قدرتمند و اندازه متوسط دارید، آیفون 15 پرو ممکن است گزینه مناسبی باشد. اما اگر به دنبال یک گوشی با عملکرد خوب و اندازه کوچک‌تر هستید، آیفون 15 نیز انتخاب مناسبی است. به‌علاوه، دقت داشته باشید که تفاوت‌های دیگری نیز مانند طراحی، پردازنده و دوربین در انتخاب نهایی شما تأثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
• مقایسه آیفون 13 و 13 پرو
• مقایسه آیفون 13 با سامسونگ s22
• تکنولوژی های جدید دنیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا